Starring Jane begeleidt gratis 100 ondernemingen om hun digitale strategie te concretiseren

STerring

Op een moment dat iedereen in quarantaine zit, is digitalisering belangrijker dan ooit. Veel kmo’s zitten met de handen in het haar, weten niet goed hoe ze de crisis nu moeten aanpakken en hoe ze kunnen anticiperen op het na-coronatijdperk. Maar wie nu op tijd schakelt, komt straks sneller de bocht uit.

Het Gentse full service digital agency Starring Jane wil ondernemingen ondersteunen om digitaal vooruitgang te boeken. Tijdens een intensieve workshop van één dag, waarbij een digitaal strateeg en een conceptueel expert zich volledig toeleggen op de onderneming in kwestie, worden de mogelijkheden tot digitalisering gereveleerd en wordt een heel concreet resultaat op tafel gelegd dat voor elk bedrijf anders zal zijn.

Starring Jane wil aldus meehelpen aan de relance van de economie en de komende maanden zowat 100 middelgrote ondernemingen bijstaan die te maken hebben met een zekere complexiteit in klantenrelaties en bedrijfsprocessen. Concreet gaan een digitale strateeg en een creatief expert van Starring Jane vrijblijvend en zonder kosten langs in het deelnemend bedrijf voor een ‘Digital Acceleration Day’. Ze maken via een verhelderende workshop van één dag duidelijk wat de digitaliseringsopportuniteiten zijn van sales, marketing en distributie, maar ook van het optimaliseren van interne processen. Het resultaat van deze dag hangt af van de bedrijfsdoelstellingen en de situatie in kwestie. Dit kan een volledig uitgewerkt plan van aanpak zijn, of een interactief prototype van een applicatie waarmee getest kan worden. Met inachtneming van alle social distancing regels kan die begeleidingsdag trouwens net zo goed in de meeting rooms van Starring Jane zelf georganiseerd worden.

In elk geval luisteren Starring Jane-digitals eerst goed naar ieders specifieke situatie vooraleer de gesprekken te sturen en te verhelderen met praktijkoefeningen. De bedoeling is dat medewerkers vanuit verschillende afdelingen van het bedrijf betrokken worden: van marketing en sales tot operations. Tevens krijgt elke deelnemer ook een doorloop van de diverse strategische stappen in het digitaliseringsproces. Het uiteindelijke doel hiervan is voor elk bedrijf anders: voor de ene zal dit omzetverhoging zijn, voor de ander tijdswinst, een betere positionering bij het juiste doelpubliek of een efficiëntere one-to-one-communicatie.

De kunst is dus om als bedrijf in te spelen op deze nieuwe situatie. Geef je doelpubliek waar ze momenteel nood aan hebben. Wie als eerste met doeltreffende maatregelen op de proppen komt, heeft een streepje voor.op de concurrentie.

David Bintein - Starring Jane

De waarde van de gratis workshop is 2.500 euro. “Maar wie met ons zo’n dag volgt, heeft geen enkele verplichting om zijn digitaliseringsstrategie bij ons te implementeren”, zegt David Bintein, ceo Starring Jane. “Veel belangrijker is dat men dankzij onze introductie inzicht krijgt in de aandachts- en werkpunten die zijn digitaliseringsproces efficiënt doen slagen én doen opbrengen. Voor eind september willen we alvast een 15-tal ondernemingen hebben bezocht, in-house of op verplaatsing”.

Starring Jane zal dit concept ook in het post-coronatijdperk blijven aanbieden, “Corona doet veel bedrijven voelen dat digitalisatie van cruciaal belang is, maar  het is vaak niet eenvoudig dit te concretiseren. Net daarbij willen we helpen met onze knowhow”, besluit Bintein.

Dit initiatief borduurt alvast verder op een eerder project van midden maart waarbij Starring Jane in volle coronacrisis ook al een ‘Jane’s Hotline’ had opgestart, of een telefoonlijn bemand door digital experts bij wie kmo’s gratis digitaal advies konden bekomen, zelfs zonder klant te zijn.

Meer informatie over Jane's Hotline?


Ook interessant voor jou