t-heater wordt AMPLO

Onze structurele partner t-heater transformeert tot Amplo

Amplo bevestigt voortrekkersrol in innovatie en versterking van de creative sector

Sociaal Bureau voor Kunstenaars t-heater transformeert tot volwaardige HR-partner voor alle actoren van de creatieve sector. Dat gaat gepaard met de nieuwe naam Amplo, afgeleid uit amplify en employment wat staat voor “tewerkstelling versterken”. Ook de huisstijl, de website en het kantorennetwerk krijgen een nieuwe uitstraling. Waar t-heater vroeger deel uitmaakte van het uitzendkantorennetwerk t-interim, wordt het vandaag een volwaardige entiteit binnen de Belgische HR-dienstverlener t-groep.

Samen met de professionalisering van de creatieve sector, groeit ook de noodzaak voor deskundig HR-advies voor zijn spelers. De economische impact van de creatieve sectoren is ontegensprekelijk. In 2015* stelden ze meer dan 125000 tewerk en zorgden ze voor een toegevoegde waarde van 7,2 miljard euro. Daarnaast is de creatieve sector een drijfveer tot innovatie.

De positionering van t-heater – met het image van een interimkantoor – dekte de lading niet meer. Een rebranding die uitstraalt wie we zijn en waar Amplo voor staat, drong zich op

Amin Dridi, commercieel manager bij Amplo

Amplo innoveert mee met de creatieve sector met herpositionering en uitstraling

De creatieve sector is groot en veelzijdig. Hij telt 12 subsectoren: architectuur, audiovisuele industrie, beeldende kunst, communicatie, pr en reclame, design, erfgoed, gaming, gedrukte media, mode, muziek, nieuwe media en podiumkunsten.

“Hoewel t-heater zich in eerste instantie richtte op de podiumkunsten, bouwde het in de loop der jaren een sterke expertise uit voor de hele creatieve sector, zowel voor de opdrachtgever als voor de individuele freelance werknemer. Die expertise kwam steeds tot stand om tegemoet te komen aan reële noden van de sector. We zijn met voorsprong de grootste HR-speler in de creatieve industrie. De positionering van t-heater – met het image van een interimkantoor – dekte de lading niet meer. Een rebranding die uitstraalt wie we zijn en waar Amplo voor staat, drong zich op,” zegt Amin Dridi, commercieel manager bij Amplo.

Werken via Amplo betekent de vrijheid van een freelancer en de bescherming van een werknemer

Amplo helpt creatievelingen losse opdrachten te factureren zonder dat ze daar zelfstandige voor moeten worden. Amplo zorgt ervoor dat de individuele werknemer correct uitbetaald wordt, goed geïnformeerd en wettelijk beschermd wordt. Dit alles met hulp van een persoonlijke consulent met een diepgaande sectorervaring. Die beheert de gegevens en documenten in het dichtstbijzijnde kantoor. Zo is er altijd één contactpunt, zelfs al werkt de creatieveling voor verschillende opdrachtgevers.

Onze expertise komt voort uit jarenlange ervaring en verdieping. We overleggen onophoudelijk met de stakeholders en sturen onze oplossingen voortdurend aan deze snel evoluerende sector om klanten te versterken. Zo leiden we voor de audiovisuele sector onze consulenten zelfs in-house op om als productieassistent te werken. Dit neemt dubbel werk weg van de opdrachtgever. Voor alle subsectoren ondersteunen we ook opdrachtgevers op vlak van payroll en personeelsadministratie, zodat zij zich kunnen focussen op hun creatief project,” verduidelijkt operationeel manager Ines Swartenbroek de tweeledige aanpak die zich richt op klant en kandidaat.

Rebranding in kader van strategisch groeiplan 2020 t-groep

t-groep zet sinds de overname van Gilde Buy Out Partners in 2016 duidelijk de koers in van vernieuwing,” stelt Tom Verhaegen, CEO t-groep. “In ons strategisch groeiplan 2020 stellen we forse investeringen in digitalisatie en automatisatie samen met de persoonlijke dienstverlening op maat van klant en kandidaat centraal. Dankzij de rebranding van t-heater straalt Amplo deze groeistrategie en –aanpak nu ook uit. Het is de frisse wind die de creatieve sector op HR-vlak vertegenwoordigt.

Amplo - Logo

Ontdek de services van Amplo


Ook interessant voor jou