Skip to main content

Build your brand! Maak je mediarte profiel aan

build your brand

Branding demands commitment; commitment to continual re-invention; striking chords with people to stir their emotions; and commitment to imagination. It is easy to be cynical about such things, much harder to be successful

Virgin CEO Richard Branson

Waarom is personal branding op zich zo belangrijk?

Indien je als professional pas begint met je zoektocht naar een job op het moment dat het precair wordt, dreig je te laat te komen of moet je je tevreden stellen met minder dan je eerste keuze.

Ook als werkende professional hanteer je best een langetermijnstrategie, door op tijd te starten met het uitbouwen van je profiel en je netwerk.

Hoe helpt een mediarte talentprofiel je hierbij?

mediarte biedt je de mogelijkheid om een belangrijke - al dan niet eerste -  stap te zetten in de ontwikkeling van beide.

Met de aanmaak van je profiel op de talentenpagina van de site bereik je meteen een dagelijks aangroeiend netwerk van professionals. Onze talentenpagina wordt ook steeds intenser gecheckt door werkgevers en HR-consultants op zoek naar nieuwe medewerkers.

Een online personal brand is een waardevol digitaal bezit en een duidelijke voetprint, verzorg je presentatie!

Met welke insteek begin je aan je (online) profiel? 

Kwaliteit verkoopt zichzelf niet

Mensen vinden jou niet vanzelf, je zal dus de nodige energie moeten opbrengen om over jezelf te communiceren. Je moet je expertise te kennen geven: opdrachtgevers willen zaken doen met mensen die weten waar ze het over hebben. Als je een zeker autoriteitsniveau hebt bereikt, geeft je online profiel dat ook aan. Vooral professionele platformen, zoals linkedin, zijn daarbij belangrijk. 

Perception is everything

Net zoals een merk wordt geassocieerd met bepaalde waarden, beoordeelt je doelpubliek jou onder andere aan de hand van je imago. Als jij die perceptie niet stuurt, zullen anderen dat voor jou doen. Je kan dat beeld dus maar beter zelf bepalen, nee?

Het geeft je een competitief voordeel

In het grote aanbod moet je proberen op te vallen, de aandacht voortdurend proberen naar jouw kunnen te dirigeren. Personal branding kan je daarbij helpen. Het kan je een competitief voordeel geven ten opzichte van jouw concurrenten.

Je unieke identiteit geeft je 'that edge'

Personal branding houdt ook een zekere bewustwording van je eigen kunnen, wensen en doelen in. Probeer jezelf, in een professionele context, te beschouwen als merknaam. Zo kan je doelgerichter bepalen hoe je jezelf profileert op de arbeidsmarkt.

Door met een consistent beeld van jezelf naar buiten te komen, zullen anderen weten wat ze aan jou hebben en waarvoor precies ze een beroep op jou kunnen doen.

Breng voor jezelf in kaart wat jouw unieke kwaliteiten zijn, wat jou anders maakt dan anderen, welke jouw interesses en professionele doelstellingen zijn en dan hoe je deze doelstellingen kan bereiken. Maak je profilering deel van je businessplan.

Neem een duidelijke positie in en blijf steeds authentiek en trouw aan jezelf.

Aandacht voor het geheel, le fond et la forme

Als je je duurzaam wilt profileren op de arbeidsmarkt, is het niet alleen belangrijk dat je het een visueel aantrekkelijk plaatje maakt. Dat het allemaal leuk en uitnodigend oogt (la forme) is een must de dag van vandaag, en al zeker in deze sector. Maar, er is ook een even aantrekkelijke inhoud nodig. Personal branding die enkel gestoeld is op een mooie verpakking mislukt. Als je een duurzame loopbaan wil uitbouwen, is er is ook kwaliteit nodig in de boodschap die je brengt. Aan je profiel blijven werken, door je persoonlijke ontwikkeling even ernstig te benaderen als je aangeleerde skills is daarom nodig, zo teken je een mooie, lange carrière voor jezelf uit. 

mediarte helpt je in de zoektocht naar interessante extra kennis en skills, bezoek dus regelmatig de mediacademie opleidingspagina's

Maak nu je profiel aan op onze website


Ook interessant voor jou