Meer weten over

Plan TV #7 - Diversity as a business opportunity: the UK perspective

Plan TV #7 - Diversity as a business opportunity: the UK perspective

Plan TV #7 - Diversity as a business opportunity: the UK perspective

CSAscreen.brusselsTWIST en mediarte.be nodigen je graag uit voor de 7de conferentie voor professionals van Plan TV. Een kans voor producenten en televisiemakers om internationale experten van de audiovisuele markt te ontmoeten.

De komende bijeenkomst van Plan TV buigt zich over het economisch en algemeen belang -dus ook dat van de omroepen- van projecten met meer diversiteit.

Hoe verander je van perspectief en ga je diversiteit als een economische opportuniteit beschouwen? Wat zijn de verwachtingen en belangen van de omroepen? Hoe pakken onze buurlanden het aan? Wat zijn de verkenningsmogelijkheden om een representatief deel van de samenleving te bereiken via de media?

 

Programma:

  • 17u30 - Ontvangst
  • 18u00 - Kijkerspubliek: de TV-voorkeuren van etnische minderheden in het Verenigd Koninkrijk door David Graham - CEO - Attentional (UK)

David Graham begon zijn audiovisuele carrière in Canada en zette deze vervolgens verder bij de BBC, waar hij producent van de informatiedienst was. Verder richtte hij een onafhankelijk productiehuis op dat nieuwsprogramma's produceerde voor Channel 4. Vandaag vormt zijn studie de basis voor verschillende andere studies over diversiteit in de Britse media. Attentional is een belangrijke bron voor de analyse van het kijkerspubliek.

  • 18u20 - Financiële investering: de overkoepelende aanpak van diversiteit van de Britse omroepen door Deborah Williams - Executive Director - Creative Diversity Network (UK)

Creative Diversity Network is een forum dat wordt gefinancierd door, onder meer, de BBC, Channel 4, Channel 5 / Viacom, Lucht en BAFTA. Het doel is om Britse producenten en omroepen bij elkaar te brengen en goede praktijken op het gebied van diversiteit te stimuleren.

  • 18u40 - Channel 4: een innovatieve zender die diversiteit ondersteunt door Nina Bhagwat - Off Screen Diversity Executive - Channel 4 (UK)

In tegenstelling tot de BBC ontvangt Channel 4 geen publieke middelen. Toch geniet Channel 4 de wereldwijde reputatie van een innovatieve omroep die bereid is om te investeren in de volgende creatieve generatie. Hun ambitie is om de meest creatieve en diverse omroep in Europa te zijn. Het Diversity Charter van Channel 4 zet in op diversiteit als basis van alles wat ze ondernemen, zowel voor als achter de schermen.

  • 19u10 - Panelgesprek over de vooruitzichten en de uitdagingen van het economische aspect van diversiteit
  • 19u40 - Q&A en afsluiting door Mathieu de Wasseige

Amerika-deskundige en Doctor in de Taal- en Letterkunde, Mathieu Wasseige, schreef zijn proefschrift over de ideologie van de tv-series van Amerikaanse omroepen. Hij is de auteur van "Amerikaanse tv-series: de ideologie van prime time" en heeft zijn laatste onderzoek gewijd aan de representatie van mannelijkheid in tv-series.

  • 20u00 - Networking & snacks

Datum & plaats:
Woensdag 15 maart 2017 vanaf 17u30
Screen.brussels: Chaussée de Charleroi 110 - 1060 Brussel

Inschrijvingen:
Deelnemen is gratis maar inschrijven verplicht voor vrijdag 10 maart.